Факультет психології та спеціальної освіти
Дніпровського націон​ального університету імені О​леся Гончара

Савінова Наталія Володимирівна

Посада: професор кафедри педагогіки, дошкільної та спеціальної освіти. 
Вчене звання: доктор педагогічних наук.
Науковий ступінь: професор 
Основне місце роботи: професор кафедри спеціальної педагогіки і психології
та інклюзивної освіти КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія»
Харківської обласної.
Наукові інтереси: сучасні технології логопедичної роботи, інноваційний контекст фахової підготовки вчителів-логопедів.
Google Scholar – https://scholar.google.com.ua/citations?user=fkH0OBcAAAAJ&hl=uk
Scopus AU-ID (“Savinova, Natalia” 57225941249)
Web of Science Researcher ID – https://www.webofscience.com/wos/author/record/31833221
Researchgate ID – https://www.researchgate.net/scientific-contributions/Natalia-Savinova-2168707005
ORCID ID – https://orcid.org/0000-0003-2617-8221

Список навчально-методичних та наукових праць
Навчальні посібники і монографії: 
1.    Савінова Н. В., Карпенко К. М. Кейс-технології як засіб формування деонтологічної культури асистента вчителя інклюзивного класу: монографія. Миколаїв: Іліон, 2023. 176 с. 
2.    Савінова Н. В., Середа І. В., Кисличенко В. А. та ін. Компетентнісно-зорієнтована професійна підготовка майбутніх фахівців спеціальної та інклюзивної освіти: монографія. Миколаїв: видавець Румянцева Г. В., 2022. 188 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1080 
3.    Савінова Н. В., Середа І. В., Стельмах Н. В. Корекційно-виховна діяльність педагога у сучасних закладах освіти : монографія. Миколаїв : Іліон, 2019. 95 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/600 
4.    Савінова Н. В., Стельмах Н. В., Середа І. В. Кисличенко В. А., Шавліс Н. А., Сорочан Ю. Б., Іванова Т. М., Шипіна С. Ю., Клочкова М. О., Єпур А. І. Психолого-педагогічні та технологічні основи диференційованої логодіагностики та логокорекції: колективна монографія. Миколаїв, МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2017.  254 с.  http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/574     

Статті (Web of Science): 
1. Nataliia Savinova, Inessa Vizniuk, Valentyn Teslenko, Iryna Martyniuk, Olena Biliuk, Viktoriia Kyslychenko, Ninа Stelmakh. Post-Traumatic Growth in the Context of Forming Volunteers’ Positive Experience in the Information Environment. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security, VOL.2. No.6, June 2022  http://paper.ijcsns.org/07_book/202206/20220670.pdf 
2. Nataliia Savinova, Zhanna Verovkina, Irina Martsinovska, Halina Vasylieva, Lesia Chopik. Organization of inclusive education for schoolchildren with special needs in modern school practice. Eduweb-revista de tecnologia de informacion y comunicacion educacion. Vol.17.Num. 2 (2023). P. 54-65 DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2023.17.02.5 
3. Савінова Н. В. ​Equitable learning for all: exploring hurdles and prospects in inclusive pedagogy AmazInv [Internet]. 2024 Jun. 30 [cited 2024 Nov. 22];13(78):95-104. Available from: https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2786

Статті (Scopus): 
Savinova N., Berehova M., Yanchytska K., Stelmah N., Biliuk O., Kasatkina-Kubyshkinа О. ICT role during COVID-19 pandemic in lifelong learning for disabilities. International Journal of Health Sciences. Vol. 5 No. 3, December 2021, pages: 594-604.  DOI : 10.53730/ijhs.v5n3.2572    

Статті (фахові): 
1. Савінова Н.В., Берегова М.І., Кутержинська К.М. Критеріально-показникова база формування професійної культури майбутніх вчителів-логопедів. Науковий журнал Хортицької національної академії Випуск № 5 (2022-04-28) https://journal.khnnra.edu.ua/index.php/njKhNA/article/view/141 DОІ:https://doi.org/10.51706/2707-3076-2021-5-15 
2. Савінова Н.В., Нездатна А.Ю. Міждисциплінарний контент понять “інтенція”, “мовленнєва інтенція” у логокорекційних системах сучасної логопедії. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2023. Випуск 44. 
3. Савінова Н.В., Кутержинська К.М. Контент формувального наративу морально-етичних компонентів деонтологічно-професійної культури майбутніх учителів-логопедів. Науковий журнал Хортицької національної академії . № 8 (2023). DOI: https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-8-5 
4. Савінова Н. В., Берегова М. І., Борулько Д. М. Стан готовності майбутніх вчителів-логопедів до роботи в розвивальному активно-ігровому середовищі. Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 28. Том 3. – С. 247-255 
5. Савінова Н. В. Організаційні форми у концептуальній сфері формування та розвитку нормативного мислення дошкільників з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні проблеми сучасної дошкільної та вищої освіти: збірник наукових доповідей/за заг.ред.д.пед.н., доц. кафедри теорії і методики дошкільної освіти Ю.А.Руденко.‒Одеса: Бондаренко М.А., 2019. С.260-262 
6. Савінова Н. В., Берегова М. І. Дослідження ефективності підготовки майбутніх учителів-логопедів до роботи в умовах розвивального активно-ігрового середовища. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. – Вип.2. – Бердянськ : БДПУ, 2020. – С. 339-350    

Статті (країни ОЄСР): 
1. Savinova N. V., Stelmah N. V., Berehova M. I., Kyslychenko V. A. Diagnosis of Adolescent Aggression as A Psychological and Pedagogical Problem. Psychology and education, 2021. Volume: 58(3): Pages: 1313-1322 
2. Savinova N., Berehova M., & Kuterzhynska K. Formation of professional culture of future teachers-speech therapists through the use of innovative technologies. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(49), 4–11. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.259865 
3. Savinova N., Berehova M. Ways of Preparing Future Speech Therapists to Work in the Conditions of a Developing Active-Game. Environment Sciences & Humanities Open Social https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3562379    

Навчально-методичні посібники, метод. вказівки: 
1. Савінова Н. В., Білюк О. Г., Берегова М. І. Спеціальна методика розвитку мовлення та початкового навчання мови дітей з тяжким порушенням мовлення : навчально-методичний посібник: у 2 ч.: Ч.2. Миколаїв: Іліон, 2022. 168 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1081 
2. Савінова Н. В., Берегова М. І., Борулько Д. М. Інклюзивне навчання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з психофізичними порушеннями. Частина 3. (Для змішаної форми навчання) : навчально-методичний посібник. Миколаїв: Видавець Румянцева Г. В., 2022. 184 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1069 
3. Савінова Н. В., Карсканова С. В. Загальна, вікова та педагогічна логопсихологія : навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Миколаїв: Видавець Румянцева Г. В., 2022. 173 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1071 
4. Савінова Н. В., Середа І. В., Берегова М. І. Технології виховної роботи в інклюзивному середовищі : навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів з курсу за змішаною формою навчання. Миколаїв: Видавець Румянцева Г. В., 2022. 196 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1072 
5. Савінова Н. В., Білюк О. Г., Кисличенко В. А. Спеціальна методика формування елементарних математичних уявлень і навчання математики дітей із тяжким порушенням мовлення для студентів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» : Навчально-методичний посібник. Миколаїв: Іліон, 2022. 200с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1070 
6. Савінова Н. В., Білюк О. Г., Кисличенко В. А. Спеціальна методика формування елементарних математичних уявлень і навчання математики дітей із ТПМ. Частина І. Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності 016 «Спеціальна освіта» для змішаної форми навчання : навчально-методичний посібник. Миколаїв: Іліон, 2021. 136 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1000 
7. Савінова Н. В., Берегова М. І., Борулько Д. М. Інклюзивне навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку : навчально-методичний посібник. Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2020. 121 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/522 
8. Савінова Н. В., Берегова М. І. Логопедія з методикою викладання. Розділ 1. Теоретико-методологічні засади та предметна область викладання курсу «Логопедія» студентам спеціальності 016.01 Логопедія (для дистанційної та змішаної форми навчання): навчально-методичний посібник. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2021. 204 с. http://dspace.mdu.edu.ua/jspui/handle/123456789/943