Факультет психології та спеціальної освіти
Дніпровського націон​ального університету імені О​леся Гончара

Орієнтовна тематика курсових робіт з логопедії

1.     Сторітелінг як засіб розвитку монологічного мовлення у дітей із порушенням лексичного компоненту мовлення  старшого дошкільного віку. 
2.  Формування активного словника у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня засобами ейдетики. 
3. Розвиток артикуляційної моторики за допомогою нетрадиційних методів у дітей дошкільного віку з поліморфною дислалією. 
4. Формування мовленнєвого дихання у дітей дошкільного віку з ринолалією в післяопераційний  період. 
5. Артикуляціїна гімнастика як засіб корекції  дизартрії у дітей старшого дошкільного віку в умовах онлайн навчання. 
6. Використання казки у процесі формування навичок творчого зв`язного висловлювання у дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня. 
7. Формування відмінкових конструкцій засобами фолькльору у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. 
8. Формування побутової лексики засобом дидактичної гри у дітей з загальним недорозвитком мовлення ІІ рівня. 
9. Формування активного словника засобами арт-терапії у дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення І рівня. 
10. Розвиток артикуляційної моторики у дітей дошкільного віку з поліморфною дислалією засобами гри. 
11. Словесні дидактичні ігри як засіб автоматизації правильної звуковимови у дітей дошкільного віку з дислалією. 
12. Формування мовленнєвого дихання у дітей дошкільного віку з ринолалією в доопераційний період. 
13. Використання театралізованої діяльності на заняттях логопеда для формування навички зв’язного мовлення у старших дошкільників. 
14. Артикуляціїна гімнастика як засіб корекції  дизартрії у дітей старшого дошкільного віку. 
15. Використання казки у процесі формування навичок творчого зв`язного висловлювання у дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня. 
16.Формування відмінкових конструкцій у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. 
17. Методи логопедичної роботи з  дітьми старшого дошкільного віку із складною дислалією. 
18.Формування іменникового словотвору у дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. 
19. Розвиток мовленнєвої активності у дітей дошкільного віку зі стертою дизартрією за допомогою засобів образотворчої діяльності. 
20. Розвиток активного словника дітей середнього дошкільного розвитку з дизартрією засобами пісенних та рухливих ігор. 
21. Розвиток зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку засобами художньої літератури. 
22. Розвиток слухової уваги дидактичними іграми у дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення. 
23.Використання народної української казки для формування діалогічного мовлення   у дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. 
24.Формування побутової лексики за допомогою словникової роботи у дітей з загальним недорозвитком мовлення ІІ рівня.  
25. Формування активного словника у дітей молодшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення І рівня пісенними засобами. 
26. Розвиток артикуляційної моторики у дітей дошкільного віку з поліморфною дислалією засобами гри. 
27. Словесні дидактичні ігри як засіб автоматизації правильної звуковимови у дітей молодшого шкільного віку з складної дислалією. 
28.Формування мовленнєвого дихання у дітей дошкільного віку з ринолалією в доопераційний період. 
29.Використання театралізованої діяльності на заняттях логопеда для формування навички зв’язного мовлення у старших дошкільників. 
30. Рання діагностика мовленнєвого дизонтогенезу як метод профілактики тяжких порушень мовлення.

Орієнтовна тематика курсових робіт зі спеціальної педагогіки (за напрямами)

1. Пропедевтичне навчання практичної математики учнів з ІП за допомогою методики Нумікон в інклюзивних класах. 
2. Розвиток пізнавальних інтересів учнів 1 класу з ІП на уроках математики з опорою на їх життєвий досвід. 
3 Розвиток усного зв’язного мовлення дітей дошкільного віку із ІП у процесі ознайомлення з природою. 
4.  Розвиток навчальних навичок частково-пошуковим методом у дітей зі складними порушеннями психофізичного розвитку. 
5. Формування цифрової грамотності учнів з ІП  на уроках  математики (інформатики). 
6. Формування в учнів з ІП відповідального ставлення до навчання в умовах дистанційної освіти методами поведінкової терапії. 
7. Ігровий метод навчання як засіб формування екологічної грамотності учнів з ІП. 
8. Методи розвитку комунікативних навичок  у дітей з комплексними порушеннями в умовах інклюзивного навчання. 
9. Методи корекції писемного мовлення з використанням нейропсихологічного підходу у дітей  з інтелектуальними порушеннями. 
10. Логопедична робота засобами дидактичних ігор з подолання порушень фонематичної сторони мовлення у дошкільників з порушеннями мовлення. 
11. Відновлення мовлення у осіб з афазією нейропсихологічнимі вправами. 
12. Формування експресивного мовлення у дітей з алалією засобами логоритмики. 
13. Розвиток фразового мовлення дітей старшого дошкільного віку з алалією на основі засвоєної лексики. 
14. Методи корекції заїкання засобами ігрової діяльності дітей дошкільного віку. 
15. Корекція писемного мовлення засобами мнемотехніки дітей молодшого шкільного віку з диграфією. 
16. Корекція мовленнєвих порушень у дітей старшого дошкільного віку засобами арт-терапії. 
17. Альтернативні та допоміжні засоби  комунікації  для людей з тяжкими порушеннями мовлення як засоби мобільності. 
18. Методи розвитку мовленнєвого дихання у дітей дошкільного віку із заїканням. 
19. Сторітелінг як засіб розвитку монологічного мовлення у дітей із порушенням лексичного компоненту мовлення  старшого дошкільного віку. 
20. Розвиток кистевого праксису у дітей з порушенням звуковимови як засіб мовленнєвого та інтелектуального розвитку. 
21. Активізація розвитку дітей раннього віку з порушеннями мовлення засобами сенсорної інтеграції. 
22. Формування мовленнєвої діяльності дітей з відсутністю вербальних засобів спілкування засобами альтернативної комунікації. 
23. Нейропсихологічні чинники відновлення мовлення у осіб з ЧМТ в умовах воєнного сьогодення. 
24. Профілактика порушень письма та читання у дітей старшого дошкільного віку з порушеннями розвитку мовлення та мови засобами дидактичної гри. 
25. Формування емоційного спілкування у дітей з коморбідними порушеннями розвитку. 
26. Формування навчальних траєкторій розвитку дитини з тяжкими порушеннями мовлення в умовах інклюзії. 
27. Формування експресивного мовлення у дітей з алалією  засобами інноваційних технологій. 
28. Корекція мовленнєвих порушень у дітей молодшого шкільного віку з четвертим рівнем підтримки засобами арт-терапії в умовах інклюзії. 
29. Корекція мовлення дітей з гіперактивністю та мовленнєвими порушеннями засобами анімалотерапії в умовах інклюзивної групи. 
30. Особливості використання SMART-технологій в корекційнії роботі з дітьми молодшого шкільного віку з порушенням письма та читання. 
31. Корекція сенсомоторних порушень засобами сенсорної інтеграції у дітей шкільного віку з четвертим та п’ятим рівнем підтримки в умовах інклюзії. 
32. Музикотерапія як засіб корекції емоційної сфери у пацієнтів з різним ступенем важкості синдромів афазії в умовах воєнного сьогодення. 
33. Логопедичний масаж як засіб корекції артикуляційної апраксії у дітей з коморбидними порушеннями. 
34. Сюжетно-рольова гра як засіб корекції заїкання у дітей старшого дошкільного віку.