Факультет психології та спеціальної освіти
Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара
Головна
Кафедри
Загальної та соціальної психології
Педагогічної та вікової психології
Педагогіки, дошкільної та спеціальної …
Волонтерський центр
Рада студентів
Новини
Інформація
Абітурієнтам
Вступ на бакалаврат
Вступ на магістратуру
Вступ до аспірантури
Студентам
Викладачам
Про нас
Історія факультету
Наукова діяльність
Міжнародна діяльність
Роботодавці
Роботодавці кафедри загальної та …
Роботодавці кафедри педагогічної та …
Роботодавці кафедри педагогіки, …
Бюро з якості освіти
Бюро з академічної доброчесності
Головна
Кафедри
Загальної та соціальної психології
Педагогічної та вікової психології
Педагогіки, дошкільної та спеціальної …
Волонтерський центр
Рада студентів
Новини
Інформація
Абітурієнтам
Вступ на бакалаврат
Вступ на магістратуру
Вступ до аспірантури
Студентам
Викладачам
Про нас
Історія факультету
Наукова діяльність
Міжнародна діяльність
Роботодавці
Роботодавці кафедри загальної та …
Роботодавці кафедри педагогічної та …
Роботодавці кафедри педагогіки, …
Бюро з якості освіти
Бюро з академічної доброчесності
Омельченко Марина Сергіївна
Посада:
професор кафедри педагогіки, дошкільної та спеціальної освіти.
Вчене звання:
доктор психологічних наук.
Науковий ступінь:
професор
Основне місце роботи:
професор кафедри спеціальної педагогіки та інклюзії, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ; м. Дніпро).
Наукові інтереси:
проблеми навчання і виховання дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку; психологічні аспекти професійної підготовки фахівців у галузі спеціальної освіти.
Google Scholar
–
https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=g3oHnAEAAAAJ
Web of Science Researcher ID
–
https://www.webofscience.com/wos/author/record/G-2932-2018
Scopus Author ID
– 57615382000
ORCID ID
–
https://orcid.org/0000-0001-8292-1791
Список
навчально-методичних та наукових праць
Навчальні посібники і монографії:
1. Омельченко М.С. Система розвитку професійної свідомості корекційного педагога: особистісно-компетентнісний підхід: Монографія. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2020. 289 с.
Статті (Web of Science):
1. Olena Mamicheva, Iryna Dmytriieva, Maryna Omelchenko, Viktoriya Silchenko, Hanna Bobrova, Dmytro Say. Socio-Pedagogical and Psychological Aspects of Accompanying Students with Special Needs in the Context of the Development of Inclusive Education. IJCSNS International Journal of Computer Science and Network Security. VOL.22 No.9, September 2022 https://doi.org/10.22937/IJCSNS.2022.22.9.68
2. Martynenko, I., Chorna, H., Omelchenko, M., Shulzhenko, D., Leniv, Z., & Khrypun, D. Neuropsychological Features of Motivational and Volitional Readiness for School of Six-Year-Old Children with General Speech Underdevelopment. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience,
https://doi.org/10.18662/brain/13.3/363
3. Lopatynska, N., Omelchenko, M., Deka, I., Protas. O ., Dobrovolska. N. The Role of inclusive education in the social integration of children withspecial educational needs.Vol.16, Issue 1, P. 135-142. DOI: 10.14571/brajets.v16.n1.135
Статті (
Scopus
):
Kozin, V., Omelchenko, M., Turchyk, I., & Yesman, I. (2022). Biomechanical and psychophysiological features of qualified veteran boxers of various fighting styles. Health, Sport, Rehabilitation, 8(1), 8-27.
https://doi.org/10.34142/HSR.2022.08.01.01
Статті (фахові):
1. Омельченко М.С Розвиток професійної свідомості корекційного педагога: особистісно-компетентнісний підхід. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. 2019. Випуск 38. 182-187.
2. Омельченко М.С Дослідження стратегії професійного розвитку корекційного педагога. Теоретичні і прикладні проблеми психології. 2019. №3(50), Т. 1. С. 144-158.
3. Омельченко М.С Особистісне і професійне в структурі свідомості корекційного педагога. Психологія і особистість. 2019. № 1 (17). С. 198-211.
4. Омельченко М.С Механізми розвитку професійної свідомості корекційного педагога. Теорія і практика сучасної психології. 2019. № 4. С. 116-120.
5. Омельченко М.С Професійна адаптація корекційного педагога: особистісно-компетентнісний аспект. Вісник національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. 2020. Вип. 6 (162). С. 110-114.
6. Омельченко М.С Проблема становлення професійної свідомості особистості на етапі професійного вибору. Психологічний часопис. Т. 5. № 10. 2019. С. 131-142. Режим доступу:
https://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/715/442
7. Омельченко М.С Professional and personality aspects in the structure of awareness of the correctional pedagogue. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Психологія. [Електронний ресурс]. 2019. Том 18. Вип. 3. Режим доступу:
http://periodica.nadpsu.edu.ua/index.php/pedzbirnyk/article/view/86/93
8. Омельченко М., Кузнецова Т.Г. Єгольнікова С.І. Психолого-педагогічні аспекти адаптації дитини з порушеннями інтелектуального розвикту до умов інклюзивного навчання. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал. Випуск 38. Видавничий дім «Гельветика», 2021. С.77- 79.
9. Омельченко М., Кордонець В.В., Юдіна Н.М. Особливості застосування засобів логопедичної ритміки у корекційно-педагогічній роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Збірник наукових праць «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах». № 78. 2021. С. 64-67.
10. Омельченко М.С., Кузнецова Т.Г., Пасюк С.П. Психологічні аспекти національно-патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку із порушеннями інтелекту. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки. – Випуск 84 Т2. : збірник наукових праць /Нац. пед. ун-т Драгоманова. Київ : Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2022. С. 36-39.
11. Омельченко М., О. Мамічева, В. Сильченко, В Кордонець. Формування комунікативної компетенції у дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку засобами сюжетно-рольової гри. Особлива дитина: навчання і виховання, № 2, 2022. С.7-14.
12. Омельченко М., Кузнецова Т.Г. Єгольнікова С.І. Психологічна готовність педагогів початкових класів до реалізації інклюзивної освіти. Інноваційна педагогіка. Вип. 48. Т. 1. 2022. С. 121-124. DOI
https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/48.1.25
13. Омельченко М. С., Семченко Т. І. До проблеми соціальної адаптації дошкільників з ООП в умовах інклюзивної групи закладу дошкільної освіти. Журнал «Наукові інновації та передові технології». No 4 (18). 2023. С. 480-491.
14. Омельченко М. С., Тертишна Г. С. Вплив біоенергопластики на корекцію звуковимови учнів молошого шкільного віку з ТПМ. Інноваційна педагогіка. Вип. 58. Т. 1. С. 86-89.
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2023/58/part_1/17.pdf
15. Омельченко М. С., Кузнецова Т. Г., Світлична К. С. До проблеми вивчення творчих здібностей у дітей з особливими освітніми потребами середнього шкільного віку. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови Вип. 22. Київ – 2023.
https://doi.org/10.33189/epsn.vi22
16. Омельченко М.С., Кордонець В.В., Семенова Т.В. Психологічні аспекти корекції емоційно-вольової сфери дітей з інтелектуальними та мовленнєвими порушеннями молодшого шкільного віку. «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Психологія»): журнал. 2023. № 9(23) 2023. С. 101-112.
17. Омельченко М. С., Гриценко Л. В., Івженко В. П. Формування екологічної компетентності учнів із порушеннями інтелектуального розвитку на уроках географії в спеціальній школі. Журнал «Наукові інновації та передові технології» № 12(26) 2023 (Серія «Педагогіка») С. 617-628.
18. М. С. Омельченко, Т. Г. Кузнецова, К. В. Хребтова. Теоретико-прикладні аспекти вивчення інформаційної компетентності у дітей з ООП молодшого шкільного віку. «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах». № 92. 2024. DOI
https://doi.org/10.32782/1992-5786.2024.92.10
19. Омельченко М.С., Кузнецова Т.Г., Аматьєва О.П. Досвід роботи закладів дошкільної освіти щодо дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами під час війни. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 71, т. 2. С. 47-51. URL:
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2024/71/part_2/11.pdf
20. Омельченко М.С., Буднік Т.І., Федисів К.С. Формування мотивації до трудового навчання у дітей з інтелектуальними порушеннями підліткового віку в умовах спеціальної школи. Вип. 75.2024. С. 84-87.
Участь у конференціях і семінарах:
1. Омельченко М.С. Період професійної підготовки у становленні професійної свідомості корекційного педагога. Пріоритетні напрямки вирішення актуальних проблем виховання і освіти : Збірник тез міжнародної науково-практичної конференції (м. Харків, 26-27 липня 2019 р.). Харків: Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2019. С. 96-100.
2. Омельченко М.С. До проблеми дослідження психологічної готовності корекційного педагога до саморозвитку. Психологія та педагогіка сучасності: проблеми та стан розвитку науки і практики в Україні. Збірник тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 23-24 серпня 2019 р.). Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2019. С. 12-14.
3. Kuznetsova Т, Omelchenko M. Volunteer activities in the work system on forming professional awareness of correctional educatior. International Scientific Conference Innovation in Science: Global Trends and Regional Aspect: Conference Proceedings, March 12-13, 2021. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». 260 pages. С. 162-165. DOI:
https://doi.org/10.30525/978-9934-26-050-6-47
4. Омельченко М.С., Кононенко Т.В. Дослідження проблеми формування комунікативної культури мовлення у дітей з ООП.
The 9th International scientific and practical conference “Modern research in world science” (November 28-30, 2022) SPC “Sci-conf.com.ua”, Lviv, Ukraine
. 2022. С. 902-905. Режим доступу:
https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2022/12/MODERN-RESEARCH-IN-WORLD-SCIENCE-28-30.11.2022.pdf
5. Омельченко М.С., Дзюба Ю.Ю. До проблеми професійного розвитку фахівця у галузі спеціальної освіти. Наукові студії : зб. наук. праць. за результатами Міжнародної науково-практичної конференції «Психологічний супровід особистості в умовах сучасних викликів постмодерного суспільства: теоретичні засади та прикладні аспекти» (25 листопада 2022 р.) / [За заг. ред. Е.А. Панасенко]. Краматорськ: Видавництво ЦТРІ-«Друкарський дім», 2022. Вип. 9. С. 156-159.
6. Омельченко М. С., Світлична К. С. Формування творчих здібностей учнів з ООП в умовах інклюзивного оточення. Матеріали XХXІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні аспекти модернізації науки: стан, проблеми, тенденції розвитку». С. 148-152.
7. Омельченко М. С., Тертишна Г. С. Нетрадиційні методи логопедичного впливу в роботі з дітьми з ТПМ. III Міжнародна науково-практична конференція“MODERN PROBLEMS OF SCIENCE, EDUCATION AND SOCIETY”, 22-24.05.2023 Київ, Україна С. 700-703.
8. Омельченко М. С., Акулова Я. А. Теоретичні аспекти формування професійного іміджу фахівц спеціальної освіти. Europian Scientific congress. The 5th International scientific and practical conference “European scientific congress” (June 12-14, 2023) Barca Academy Publishing, Madrid, Spain. 2023. 503 p.С. 217-221.
Навчально-методичні посібники:
1. Омельченко М.С. Навчально-методичний посібник до тренінгового курсу «Розвиток професійної свідомості» для спеціальності: «Спеціальна освіта» / Уклад. М. С. Омельченко. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2020. 150 с.
2. Омельченко М.С., Мамічева О.В. Розвиток професійної свідомості корекційного педагога. Слов‘янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2019. 125 с.
3. Омельченко М.С. Спеціальна педагогіка (дошкільна) : навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 165 с.
4. Омельченко М.С. Методичні вказівки до навчального курсу «Корекційна психопедагогіка (дошкільна)» для спеціальності: 016 «Спеціальна освіта» / Уклад. М. С. Омельченко. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2019. – 50 с.
5. Омельченко М.С. Методичні вказівки до навчального курсу «Формування діяльності у дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку» для спеціальності: 016 «Спеціальна освіта» / Уклад. М. С. Омельченко. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2020. с.
6. Омельченко М.С. Методичні вказівки до навчального курсу «Основи корекційної педагогіки» для спеціальності: 016 «Спеціальна освіта» / Уклад. М.С. Омельченко. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2020 с.
7. Кузнецова Т.Г., Омельченко М.С. Здоров’язбережувальні технології і фізичне виховання дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку / Навчальний посібник. Слов’янськ, вид-во Б.І.Маторіна, 2020. 144 с.
8. Омельченко М.С. Спеціальна педагогіка (дошкільна) : навчально-методичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 165 с.
9. Омельченко М.С. Методичні рекомендації щодо організації та проведення педагогічної практики в спеціальних дошкільних закладах. Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет», 2023. 28 с.
10. Омельченко М.С. Професійний імідж фахівця в галузі спеціальної освіти : методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта». Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет», 2023. 21 с.
Підвищення кваліфікації
WordPress Theme
created with
WordPress Website Builder
.