Факультет психології та спеціальної освіти
Дніпровського націон​ального університету імені О​леся Гончара

Бондаренко Зоя Петрівна

Посада: декан факультету психології та спеціальної освіти; доцент кафедри педагогіки, дошкільної та спеціальної освіти.
Вчене звання: канд. пед. наук.
Науковий ступінь: доцент. 
Наукові інтереси: виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; організація волонтерської діяльності студентів в умовах закладу вищої освіти.
Google Scholarhttps://scholar.google.com.ua/citations?user=DfBS6z8AAAAJ&hl=ru 
Web of Science Researcher ID – https://www.webofscience.com/wos/author/record/1750005
Researchgate IDhttps://publons.com/researcher/1851281/zoya-bondarenko/ 
ORCID IDhttps://orcid.org/0000-0003-0739-7007

Список навчально-методичних та наукових праць

Навчальні посібники і монографії:
1. Бондаренко З.П. Волонтерська діяльність як умова формування життєтворчої компетентності здобувача вищої освіти. Інноваційна педагогічна діяльність як чинник формування життєтворчої компетентності здобувача освіти: моногр. / Нічуговська Л.І., Гладуш В.А., Ніколенко Л.М. та ін.; уклад.: Криворотько А.О. Дніпро : Видавець Біла К.О., 2022. С.151-179. URL: http://repository.dnu.dp.ua:1100/?page=inner_material&id=15105
2.  Кафедра педагогіки в персоналіях: історія та сучасність [посібник] / В.А. Гладуш, З.П. Бондаренко, Л.М. Ніколенко та ін. – Д.: ЛІРА, 2018. – 392 с. (24,0 ум.др.арк. – автор. 12, 32 ум.д.а.). 
3. Професори Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара: біобібліографічний довідник / голова редкол. чл.-кор. НАН України, проф. М.В. Поляков та ін. – 3-тє вид, перероб. і доп. – Дніпро: ЛІРА, 2018. – 400 с. (Брук М.С. – С. 40; Волкова Н.П. – С. 58-59; Гладуш В.А. – С. 66-67; Рейнгард І.О. – С. 277-278), (46,5 ум. др.арк., – автор. 2,3 ум. др.арк; укладач довідника); 
4. Педагогіка здоров’я як основа розвитку потенціалу особистості: [колект. моногр.] / В. А. Гладуш, Н. В. Зимівець, З. П. Бондаренко, Л. М. Ніколенко та ін. Дніпро: ЛІРА, 2020. 384 с. (23,25 ум.д.а. – автор. 3, 4 ум.д.а.).  
Статті (​Scopus):
1. Sergey Yekimov, Ganna Getmanets, Larysa Miroshnik, Tetyana Sosnina, Anastasiia Havrylenko, Nadiia Vasylieva, Nataliia Zymivets and Zoya Bondarenko.  Some problems of humanitarian training of future specialists in pedagogical specialties using interactive technologies. Journal of Physics: Conference Series. Publishing House “Education and Science” s.r.o. Olstynska, 607/1, Praha 8, 18100, Czech Republic. 2020. 012221 IOP Publishing doi:10.1088/1742-6596/1691/1/01222.
2. Nichuhovska, L., Nikolenko, L, Bondarenko, Z., Motorina, V., & Prykhodko, T.Challenges and prospects of online education in the context of barrier-free access. Multidisciplinary Reviews, 6, 2023spe020. https://doi.org/10.31893/multirev.2023spe020 https://malque.pub/ojs/index.php/mr/article/view/1767   
Статті (​Index Copernicus):
1. Бондаренко З.П., Крамар C.Б., Жаріков М.Ю., Назарова Д.І.  Інклюзивна освіта у закладах вищої освіти: мета, завдання, напрями розвитку. Український журнал медицини, біології та спорту. 2022. Том 7, № 2 (36). С. 214-219.URL: https://jmbs.com.ua/about.  
2. Бондаренко З.П., Шляхова А.В. Вплив стосунків у колективі на особистісний розвиток молодших школярів. Науковий журнал «Молодий вчений». 2020. №8.1 (84.1). Херсон: ВД «Гельветика», 2020. С. 11-16.
3. Бондаренко З.П. Підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності в класичному університеті: історія та сучасність. Науковий журнал «Молодий вчений». 2020. №8.1 (84.1). Херсон: ВД «Гельветика», 2020. С. 5-11.
4. Бондаренко З.П., Іваненко В.В. Партнерська взаємодія закладів освіти як детермінанта соціального розвитку особистості здобувача освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021, № 77, Т. 1. С.66-70. URL: http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/index.php/archiv?id=147
Статті (фахові):
1. Бондаренко З.П. Об’єктивність оцінювання знань студентів під час дистанційного навчання на кафедрах закладів вищої освіти. MORPHOLOGIA. 2021. Том 15 (4). 116-120. URL: https://sites.google.com/dmu.edu.ua/morphology/pro-zurnal/arhiv-nomeriv/2021-vol-15-4?authuser=0
2. Бондаренко З.П. Соціально-педагогічна підтримка батьків, які виховують дитину з особливими освітніми потребами. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». Вип.37-1, Том VІ (74): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». К. : Гнозис, 2018. С. 122–133; 
3. Бондаренко З.П., Зайцева Т.А., Сірик С.Ф., Захарова В.В. Психолого-педагогічні чинники успішної навчальної діяльності студентів закладу вищої освіти. Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії» – тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». № 6. Кн. 2. Том І (79). К.: Гнозис, 2018. С. 248–261, 
4. Бондаренко З.П. Педагогічне волонтерство як бренд сучасної студентської молоді. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля: Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. №1(13). 2019. С. 130-138.
5. Бондаренко З.П. Сучасні виклики та можливості розвитку волонтерської роботи з дітьми внутрішньо переміщених осіб у воєнний час // Психологія та соціальна робота. № 1. 2024. С. 30-40 URL: https://www.google.com/url?q=http://journals.onu.in.ua/index.php/psy/issue/view/12&source=gmail&ust=1731490219840000&usg=AOvVaw3LU2MPpFQEDhBy9lLlb212
6. Бондаренко З.П. Студентське волонтерство в контексті надання допомоги дітям ВПО під час воєнного стану // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні аспекти підтримки ментального здоров’я та адаптації особистості в умовах воєнного і повоєнного часу» 23-25.10.2024, м. Дніпро. С. 135-138. (0, 35 д.а.) 5. Хмаренко В.В., Бондаренко З.П. Адаптація дітей внутрішньо переміщених осіб до нового соціуму під час війни // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні аспекти підтримки ментального здоров’я та адаптації особистості в умовах воєнного і повоєнного часу» 23-25.10.2024, м. Дніпро. С. 82-84 (0, 25 д.а.) 
7. З.П. Бондаренко, Є.О. Продан, Л.П. Ющенко. Модель раннього втручання як основа успішної адаптації дітей з розладами аутичного спектру у сучасних умовах. // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Психолого-педагогічні аспекти підтримки ментального здоров’я та адаптації особистості в умовах воєнного і повоєнного часу» 23-25.10.2024, м. Дніпро. С.167-170 (0, 25 д.а.)
8.  Бондаренко З. П. Особливості формування ціннісно-смислової сфери молоді у час війни. Актуальні проблеми психології особистості на європейському просторі : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 15 лютого 2023 року / за ред. С. Д. Максименка, Л. А. Ануфрієвої. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2023. С. 105-108 (0, 38 д.а.).
9.  Бондаренко З.П., Хмаренко В.В. Арт-терапія у роботі з дітьми внутрішньо переміщених осіб // Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії : матеріали VІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції (25 травня 2023 року, м. Суми). Суми : ФОП Цьома С. П., 2023. С. 282-285 (0, 42 д.а.). 18. Бондаренко З.П., Василенко Б.В. Особливості дистанційного навчання дітей з ООП // Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії : матеріали VІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції (25 травня 2023 року, м. Суми). Суми : ФОП Цьома С. П., 2023. С. 30-34 (0, 39 д.а.). 
10. Бондаренко З.П., Бойко К.В. Особливості взаємодії волонтерів та дітей внутрішньо переміщених осіб в умовах воєнного стану// Актуальні проблеми спеціальної педагогіки, психології та фізичної терапії : матеріали VІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції (25 травня 2023 року, м. Суми). Суми : ФОП Цьома С. П., 2023. С. 235-239 (0.45 д.а.).  
11.  Бондаренко З.П., Цокур Н.І., Шевцова К.В. Інклюзивне навчання як сучасний підхід до здобуття освіти здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами // Матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Євразії» // Збірник наукових праць. Переяслав, 2024. С. 11-15 (0, 95 д.а.) URL: http://conferences.neasmo.org.ua/uk/conf/114. 
12. Василенко Б.В., Бондаренко З.П. Захист прав дітей з порушеннями інтелектуального розвитку // Забезпечення принципів поваги, захисту та реалізації прав дитини у цифровому середовищі: [збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Дніпро, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 23 листопада 2023 р.]. Дніпро: Ліра, 2023. 348 с. С. 227-230. (0, 3 д.а.) URL: https://www.dnu.dp.ua/docs/ndc/2023/materiali%20konf/Zbirnyk_Konf_Zahyst%20prav_dytyny_v_cifrovomu_sviti.pdf 
13. Бондаренко З.П. Тренінг як інтерактивний метод формування батьківської компетентності щодо виховання дітей з особливими освітніми потребами // Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю 9 листопада 2023 р. / за ред. Т.О. Докучиної, відп. секретар О.І. Дмітрієва. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільськ. нац. ун-т імені Івана Огієнка, 2023. 343 с., (авт. С. 24-28). 0, 3 д.а.
Участь у конференціях і семінарах:
1. Бондаренко З.П.,  Крамар С. Б., Жаріков М. Ю., Назарова Д. І. Інклюзивна освіта у вищих навчальних закладах: цілі, завдання, напрямки розвитку. The 10th International scientific and practical conference «Modern scientific research: achievements, innovations and development prospects» (March 26-28, 2022) MDPC Publishing, Berlin, Germany. 2022. 246. P. 157-162. https://sci-conf.com.ua/x-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovations-and-development-prospects-26-28-marta-2022-goda-berlin-germaniya-arhiv/
2.  Бондаренко З., Шилонова В. Метод «рівний-рівному» як засіб навчання молоді принципам формування здорового способу життя й ціннісного ставлення до власного здоров’я. Матеріали XLІV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Європи та Азії» // Збірник наукових праць. Переяслав, 2022 р. С. 53-59. URL: http://conferences.neasmo.org.ua/uk/conf/94.
3. Бондаренко З.П. До питання про особливості соціального здоров’я здобувачів вищої освіти як детермінанти їх життєуспішності. Психолого-педагогічні передумови успішності функціонування особистості в інформаційному суспільстві: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної заочної конференції 25-26 листопада  2022 р. Дніпро: В.: Журфонд, 2022. С. 94-97.
4. Бондаренко З.П. Створення толерантного освітнього середовища для здобувачів вищої освіти, які мають   особливі освітні потреби. Матеріали І Міжнародної наук.-практичної конференції «Актуальні проблеми соціальної роботи та соціального забезпечення: європейський та національний вимір» «Current problems of social work and social security: European and national dimension». (27-29 травня 2021р.).  Волинський національний університет імені Лесі Українки.
5. Бондаренко З.П., Безугла С.С. Проблема тенденції використання новітніх методик виховання, що провокують різнотипові порушення у дітей // ХІІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Євразії» // Збірник наукових праць. – Переяслав. 2024. 100 с. С. 31-34. URL: http://conferences.neasmo.org.ua/uploads/conference/file/113/conference_30-30.4.2024.pdf 
Навчально-методичні посібники, метод. вказівки:
1. Методичні рекомендації до написання та оформлення кваліфікаційних робіт за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти спеціальності 053 Психологія (для здобувачів вищої освіти денної, вечірньої та заочної форм навчання). О. Диса, Н. Грисенко, З. Бондаренко. – Д.: ДНУ, 2023. – 42 с. http://repository.dnu.dp.ua:1100/?page=inner_lessons&id=4720 http://lib.dnu.dp.ua/rep/ps/knygy/nazva/Metod_rekom_kvalif_rob_spec_053_Psyhologiya.pdf 
2. Посібник для підготовки до комплексного кваліфікаційного екзамена за ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)»: посібник для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта / Легостаєва Т.В., Юсипів Т.І., Бондаренко З.П., Диса О.В., Лихолат Ю.В. Посібник. Д.: РВВ ДНУ 2023. 194 с. (12, 12 д.а. / авт. 2,1 д.а.). 
3. Бондаренко З.П., Криворотько А.О. Навчальний посібник з дисципліни «Спецметодика роботи асистента вчителя і гувернера». Дніпро: ЛІРА, 2020. 58 с. (2,36 д.а. /авт. 1, 18 д.а.). 
4. Бондаренко З.П., Криворотько А.О., Гречка Є.М. Методичні рекомендації до вивчення дисципліни «Соціальна педагогіка». Дніпро, 2022. 24 с. (1,5 д.а./авт. 0,5 д.а.) 
5. Ніколенко Л. М., Бондаренко З. П. Методичні рекомендації з організації та проведення навчальної волонтерської практики : навч-метод. посіб. для студентів 3 курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта. Дніпро: ДНУ, 2021. 42 с. (2, 6 д.а. / 1, 3 д.а.). 
6. Бондаренко З. П. Методичні рекомендації з дисципліни «Усвідомлене батьківство» для студентів денної та заочної форм навчання спеціальностей 016 Спеціальна освіта, 053 Психологія, 014 Середня освіта / З.П. Бондаренко. Д.: Ліра, 2024. 32 с. (електр.видання Репозиторій).
7. Посібник для підготовки до комплексного кваліфікаційного екзамена за ОП «Середня освіта (Біологія та здоров’я людини)»: посібник для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти зі спеціальності 014 Середня освіта / Легостаєва Т.В., Юсипів Т.І., Бондаренко З.П., Диса О.В., Лихолат Ю.В. Посібник. Д.: РВВ ДНУ 2023. 194 с. (12, 12 д.а. / авт. 2,1 д.а.) 

Підвищення кваліфікації