Факультет психології та спеціальної освіти
Дніпровського націон​ального університету імені О​леся Гончара

Мога Микола Данилович

Посада: професор кафедри педагогіки, дошкільної та спеціальної освіти.
Науковий ступінь: доктор пед. наук. 
Вчене звання: доцент.
Наукові інтереси: корекція розвитку моторної сфери дітей раннього віку, реабілітація та інтеграція осіб з ООП. 
Google Scholarhttps://scholar.google.ru/citations?hl=ru&user=tLVDUVcAAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F5Hc_e0SF0kNFj1dbYZrGzmDrvupq7N2z5K1yfUdkdOYI8BloMRRY2O1A52N31QzjTcPL_pO57UmwfUm2YQZCzFyie-I-MRV4N_kcsQ27DOjfigWGajayvCtG_MKG_cjVXc2NBRcr4cIRytYn-NoiHWmA2aohwehTDZDoNSSrmHN7nqZpJIpTdw16NL7gQK-eSuwfNJ3x22NJVtMiQ24QVJeWv6PQ Web of Science Researcher IDhttps://www.webofscience.com/wos/author/record/AAB-7079-2020   
Researchgate IDhttps://www.researchgate.net/profile/Moga-Nikolay?ev=hdr_xprf
ORCID IDhttps://orcid.org/0000-0001-6463-9426

Список навчально-методичних та наукових праць

Навчальні посібники і монографії:   
1.  Мога М. Д. Корекція моторної сфери дітей раннього віку зі спастичним синдромом. Вінниця : ТВОРИ, 2019. 396 с.
2. Методичні засади інклюзії у закладах дошкільної освіти. Методичний посібник. Дніпро : ДНУ імені Олеся Гончара. 2022. 100 с.
Статті ( Index Copernicus):    
1. Мога М.Д. Роль функції сидіння в корееції рухових порушень у дітей раннього віку зі спастичними формами нижніх парезів. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 19 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Камʼянець-Подільський: Видавець Ковальчук О. В., 2022. С. 201-217. 
2. Moga N. D. The author’s modification of the existing praxis classification among children with special needs in the context of their psycho-speech development. EUREKA : Social and Humanities. 1. 2024. Р. 24-31. https://www.researchgate.net/publication/380339531
3. Moga, M., & Zuzin, Y. (2024). Method effectiveness of preschoolers’ speech correction using adaptive physical education. Edelweiss Applied Science and Technology, 8(6), 2560–2571. https://doi.org/10.55214/25768484.v8i6.2507
4. Лозовська І. В., Науковий керівник: Мога М.Д. Розвиток сприйняття обмеженного мовлення у молодших школярів із порушенням інтелекту в умовах інклюзивного навчання. Студентський науковий журнал «UNIVERSUM». Вінниця: «UKRLOGOS Group». № 14, 2024. С. 379 – 384. https://doi.org/10.3607/universum.14.2024
5. Мога М. Д. Становлення ручного праксису у дошкільників із особливими освітніми потребами в процесі фізичної активності (силові кистьові функції). Науковий вісник. Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 4 (149). Одеса, 2024. С. 40−48.
5. Мога М. Д. Формування загального праксису у дошкільників із психомовленнєвими порушеннями. Особлива дитина: навчання і виховання. Інститут спеціальної педагогіки НАПН України. Випуск 4 (116). Київ. 2024. С. 210−230.
Статті (фахові):   
. Efimenko N. & Moga N. (2021) 3d Corrective Space in the Physical Rehabilitation of Children with Musculoskeletal System Disorders. Propósitos y Representaciones, Vol. 9, SPE (3). P. 2-10 
2. Moga N. D. (2024) The author's modification of the existing praxis classification among children with special needs in the context of their psycho-speech development. EUREKA : Social and Humanities. № 1. р. 24-31 
3. Мога М. Д. Педагогічна діагностика в корекції спастичних форм рухових порушень у дітей раннього віку. Науково-теоретичний альманах Грані. 2022. Том 25. №6. С. 170-179. 
4. Мога М. Д. Роль функції сидіння в корекції рухових порушень у дітей раннього віку зі спастичними формами нижніх парезів. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць: Вип. 19. Кам’янець-Подільський. 2022. С.201-217. 
5. Мога М. Д. Парні корекційні взаємодії дорослого і дитини (елементи бондінга) у фізичному розвитку дітей раннього віку зі спастичним сіндромом. Особлива дитина : навчання і виховання: зб. наук. пр. Вип. 2 (91).  Київ : 2020. С. 65-96.
Участь у конференціях і семінарах:   
1. Мога М. Д. Парні корекційні взаємодії дорослого і дитини (елементи бондінга) у фізичному розвитку дітей раннього віку зі спастичним сіндромом. Особлива дитина : навчання і виховання: зб. наук. пр. Вип. 
2 (91). Київ : 2020. С. 65-96. 2. Кантаржи В. К., Мога М.Д. Метод трудотерапии в коррекционном физическом воспитании дошкольников с нарушениями опорно-двигательного аппарата. Научные труды БПУ. Том 11, № 3 (43). Баку: Изд-во БПУ, 2020. С. 167-175 
3. Bochkov P. N., Moga N. D. Correctional strategy and tactics of equilibrium disorders overcoming of preschoolers. EUREKA: Social and Humanities. № 5 (29). PUBLISHER OU «Scientific Route». 2021. р. 64-71 
4. Мога М. Д. Педагогічна діагностика в корекції спастичних форм рухових порушень у дітей раннього віку. Науково-теоретичний альманах «Грані». Педагогіка. Том 25. № 6. 2022. С. 170-179 
5. Мога М. Д. Роль функції сидіння в корекції рухових порушень у дітей раннього віку зі спастичними формами нижніх парезів. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць: Вип. 19. Кам’янець-Подільський. 2022. С.201-217 
6. Єфименко М. М., Мога М. Д. Форми інклюзії у фізичному розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): зб. наук. праць: Вип. 20 Камʼянець-Подільський. 2022. 176 с. 
7. Мєдвєдєв П. О., Мога М. Д. Шляхи розвитку кистьового (пальцевого) праксису у дошкільників із порушеннями мовлення. Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (144). ПНПУ ім. К. Д. Ушинського Одеса, 2023. С. 101−108 
8. Moga N. D. The author’s modification of the existing praxis classification among children with special needs in the context of their psycho-speech development. EUREKA : Social and Humanities. 1. 2024. Р. 24-31. 
9. Мога М. Д. Формування основного праксису у дітей раннього та дошкільного віку із особливими освітніми проблемами. Безбар’єрність в освіті осіб з особливими потребами: досвід та інновації. Матеріали Х Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології. Київ: ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України, 2024. 452 с. 
10. Мога М. Д., Усольцева Е. А. Корекційні можливості загального праксису в дітей раннього віку із затримкою мовленнєвого розвитку. Х Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі». 21 листопада 2024. Суми, СДПУ імені А. С. Макаренка. 2024. С.

Підвищення кваліфікації