Вимоги до оформлення статей у збірник наукових праць «Актуальні проблеми педагогіки»

Матеріали мають бути представлені у друкованому вигляді обсягом 8-10 сторінок формату А4.

Мова друку: українська або англійська. Електронний варіант виконувати в текстовому редакторі WORD (шрифт 14, Times New Roman, інтервал 1,5). Параметри сторінки: зверху, знизу, ліворуч, праворуч – 2 см, абзацний відступ – 1,25 см. Оригінальність від 85%.

Оформлення статті здійснювати таким чином.

У верхньому лівому кутку першої сторінки напівжирним шрифтом проставляється індекс УДК. Якщо ви є студентом ДНУ, то можете отримати УДК безкоштовно у бібліотеці ДНУ, особисто чи замовивши онлайн (librarydnu@gmail.com). Деталі: http://library.dnu.dp.ua/

Нижче через інтервал з правої сторони напівжирним шрифтом друкується прізвище та ініціали автора (авторів).

Приклад оформлення:

Якщо один автор:

К. Антоняк, магістрантка 2 курсу

Дніпровський національний

університет імені Олеся Гончара

Науковий керівник: Л. Ніколенко,

канд. пед. наук, доцент

Якщо декілька авторів:

Л. Ніколенко,

канд. пед. наук, доцент

К. Антоняк, магістрантка 2 курсу

Дніпровський національний

університет імені Олеся Гончара

Назва друкується великими літерами напівжирним шрифтом 14 кегль, вирівнювання – посередині.

Анотація друкується курсивом двома мовами (українською 500-550 друкованих знаків без пробілів; англійською 300-350 друкованих знаків без пробілів) і починається із зазначення прізвища та ініціалів автора(ів). Після ініціалів відповідною мовою вказується назва статті. В кінці кожної анотації необхідно вказати ключові слова (3-10 слів або словосполучень). Далі через рядок подається текст основної частини статті.

Увага! Якщо в анотації декілька авторів, то вони вказуються через кому. Приклад: Summary. L. Nikolenko, К. Antonyak. [Назва статті на англійській]. [Текст анотації на англійській].

У рукописі слід виділити такі елементи статті:

  1. постановка проблеми;
  2. аналіз останніх досліджень і публікацій;
  3. виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми;
  4. мета статті;
  5. виклад основного матеріалу;
  6. висновки та перспективи дослідження.

Обов’язкове наведення в тексті посилань на список використаних джерел. Посилання на джерело в тексті подавати в квадратних дужках [5, с. 17], де перша цифра – номер джерела в «Списку використаних джерел», друга – сторінка. Якщо посилаєтесь одразу на два джерела, то номери пишуться через двокрапку [5; 6].

Оформлення текстової частини, рисунків та таблиць повинно відповідати вимогам ДСТУ 3008-95 до оформлення ілюстрацій та таблиць. Ілюстрація позначається словом «Рисунок ___» та нумерується арабськими цифрами, які разом із назвою ілюстрації розміщують після пояснювальних даних, наприклад, «Рисунок 1 – Схема формування комунікативних навичок…». Положення рисунка в тексті. Виділення кольором і кольорові малюнки та графіки небажані (друк чорно-білий). Перед рисунком і після нього необхідно пропустити один рядок.

Цифровий матеріал оформлюють у вигляді таблиці відповідно до рис. 2. Таблицю слід розташовувати безпосередньо після тексту, у якому вона згадується вперше, або на наступній сторінці. На всі таблиці мають бути посилання в тексті. Приклад оформлення таблиці подається нижче (див. табл. 1). Назва таблиці друкується малими літерами (крім першої великої) і вміщується над таблицею. Назва має бути стислою і відображувати зміст таблиці.

Приклад:

Таблиця 1 – Орієнтовна програма розвитку та корекції соціальних навичок дітей із аутизмом в умовах інтеграційного дитячого оздоровчого табору

Вид роботиЗавданняМетоди і прийоми
1Знайомство  1. Взаємодія з іншими
2. Налагодження контакту між дітьми
3.Р озвиток мовленнєвих та комунікативних здібностей
1. Написання крейдою на асфальті свого імені та представлення себе
2. Малювання свого символу та розповідь про нього
Рисунок 2 – Схема оформлення таблиці

Списки оформлюються так: нумеровані: «1.», «1)», «а»; марковані: «–». Відступи в списку через пробіл.

Список використаних джерел (шрифт 12, звичайний) подається в алфавітному порядку, оформлюється згідно ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні вимоги та правила складання». Бібліографічні описи друкуються без автоматичної нумерації.

Наприклад:

  1. Андрющенко Т. К. Особливості навчання дорослих. Вісник Черкаського університету. Серія: педагогічні науки. Черкаси, 2008. Вип. 123. С. 3–6.
  2. Бахрушин В. Компетентності і результати навчання у нових стандартах вищої освіти. Освітня політика: портал громадських експертів. URL: http://education-ua.org/ua/articles/702-kompetentnosti-i-rezultati-navchannya-u-/­novikh-standartakh-vishchoji-osviti
  3. Tsarenko K. V. The methods of assessment of professional and pedagogical competence of youth sports school trainer-teachers on refresher courses. Scientific discussion. Praha, 2017. Vol 1. № 4. P. 45–51.

Детальний перелік оформлення, різних джерел можете подивитись за посиланням: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:l6O6r98kLz4J:https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/4518/pravylaoformlennyaspyskuvykorystanyhdzherel.pdf&cd=2&hl=uk&ct=clnk&gl=ro

Просимо авторів також звернути увагу на такі моменти:

  1. відступ першого рядка кожного абзацу робиться не «пропусками», а за допомогою «табулятора» або автоматично через меню Microsoft Word;
  2. відстань між словами – не більше 1 пропуску;
  3. використовувати дефіс «-», який не відділяється пропусками та тире       «–», яке відділяється з обох сторін пропусками відповідно до тексту.
  4. не допускаються скановані та великі таблиці, скановані (сфотографовані) або незгруповані рисунки.

Увага! Автори опублікованих матеріалів несуть повну відповідальність за оригінальність тексту, підбір, точність наведених фактів, цитат, економіко-статистичних даних, власних імен та інших відомостей.

Матеріали надсилати до 22 листопада 2024 року на адресу kryvorotko_a@365.dnu.edu.ua

Вартість публікації статті – 40 грн/сторінка. Номер рахунку для сплати буде надаватись після допуску статті до публікації.

Редколегія залишає за собою право відмовити авторові/авторам в публікації статті, яка не відповідає вимогам.

Приклад оформлення статі:

УДК 373.2. 091.33:792.091]-056.264

К. Антоняк, магістрантка 2 курсу

Дніпровський національний

університет імені Олеся Гончара

Науковий керівник: Л. Ніколенко,

канд. пед. наук, доцент

ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНОГО НЕДОРОЗВИНЕННЯ МОВЛЕННЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ

Анотація. Розглянуто зміст понять «театр», «театр для дітей»,  «театральне мистецтво». Проаналізовано театральне мистецтво яке є ефективним корекційним засобом лексико-граматичного  недорозвинення мовлення. Визначено зв’язок драматизації з грою. …….. Описано театралізовані ігри залежно від художнього оформлення та різновиди ігор-драматизацій. Запропоновано типи підготовчих вправ до гри-драматизації. ………… (500-550 знаків без пробілів)

Ключові слова: театр для дітей, театральне мистецтво, ігровий образ, лексико-граматичне недорозвинення мовлення, гра-драматизація, активізація різних сторін мовлення. (3-10)

Summary. К. Antonyak. Theatrical art as a means of correcting lexico-grammatical underdevelopment of speech in preschoolers. The contents of the concepts “theater”, “theater for children”, “theater art” are considered. …….. The connection between dramatization and play has been identified. Theatrical games are described, depending on the decoration and the variety of dramatization games. The types of preparatory exercises are suggested. ……….. (300-350 знаків без пробілів)

Keywords: theater, theater for children, theater art, play image, speech, dramatization, theatrical production, drama, play-dramatization, theatrical games, emotional development, activation of different sides of speech. (3-10)

Постановка проблеми.[Текст]

Аналіз останніх досліджень і публікацій.[Текст]

Виділення не вирішених раніше частин загальної проблеми.[Текст]

Мета статті:[Текст]

Виклад основного матеріалу. [Текст]

Висновки та перспективи подальших досліджень. [Текст]

Список використаних джерел

  1. Макаренко Л. В. Все про театр і дитячу театралізовану діяльність. Київ: Шк. світ, 2008. 128 с.